Over Parship

Hier vind je details over het bedrijf Parship zoals cijfers, gegevens, feiten en informatie over het managementteam. Voor vragen, neem gerust contact op met onze afdeling Communicatie via pers@parship.nl

Een van de eerste sites voor online dating, sinds 2001

Parship is het datingbureau in Duitsland en de rest van Europa voor singles die op zoek zijn naar een langdurige en gelukkige relatie.

In Duitsland startte Parship, het in Hamburg gevestigde bedrijf, op Valentijnsdag 2001. Als uitvinder en pionier van een nieuwe markt en service, het online daten, stopten de werknemers van Parship er vanaf het begin veel passie in om de juiste singles aan elkaar te matchen.

Tegenwoordig is Parship onderdeel van ProSiebenSat.1 Media SE en bestaat het management uit Marc Schachtel en Henning Rönneberg. Samen met zo’n 300 medewerkers zijn ze er rotsvast van overtuigd dat er voor iedereen een juiste levenspartner is. Het succes bewijst dat ze gelijk hebben: meer dan een miljoen singles zijn al verliefd geworden dankzij Parship. Wekelijks worden ruim 37.000 nieuwe aanmeldingen geregistreerd (bron: aantal wekelijkse aanmeldingen bij Parship wereldwijd, 2019).

Van pionier tot de nummer 1 in online dating

Als een van de eerste aanbieders van het online zoeken naar een partner is Parship erin geslaagd een succesvol bedrijf neer te zetten. Bovenal hebben de hoge kwaliteit, de inzet en het grote aantal serieuze leden het bedrijf tot een van de toonaangevende aanbieders in een sterk concurrerende markt gemaakt. Het team werkt met passie en expertise aan alle aspecten van het zoeken naar een  partner zodat iederen die bij Parship is ingeschreven de grootste kans heeft om verliefd te worden.

Alleen al op de afdelingen Technologie en Productmanagement zijn zo’n 80 medewerkers betrokken bij de doorontwikkeling van de Parship Services. Tegelijkertijd neemt de internationale klantenservice persoonlijk de vragen en zorgen van de leden op zich, terwijl een team van sociologen en psychologen zich inzet voor de continue verbetering van het beproefde Parship Principe®.

De beste kans op een gelukkige relatie

De Parship test, ontwikkeld door de Hamburgse universiteitshoogleraar en Parship-medeoprichter Hugo Schmale, vormt het hart van het online zoeken naar een partner met Parship. Gebaseerd op het principe “zoveel overeenkomsten als mogelijk, zo veel verschillen als nodig” stelt het singles in staat om zichzelf en hun verwachtingen over een relatie beter te begrijpen – en om een ​​partner te vinden met wie ze de beste kans hebben op een fijne relatie. Hier slagen we in want 38 procent van de premiumleden vindt hun partner bij Parship (bron: Parship-ledenenquête na einde premiumlidmaatschap, 2020). Bovendien hebben dankzij Parship al bijna 50.000 baby’s het levenslicht gezien (bron: extrapolatie op basis van Parship-koppelenquête 2013, per december 2020).

Wij helpen Europese singles liefde te vinden

Parship helpt singles niet alleen in Duitsland, maar ook in twaalf andere landen aan het vinden van de juiste partner. Naast België, Denemarken, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland en Italië, zijn ook singles in Nederland, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland en Spanje actief bij Parship.

Het management

Marc Schachtel, CEO

Als CEO is Marc Schachtel verantwoordelijk voor de algemene strategische richting en stuurt hij de voortdurende optimalisatie van het klantensucces en het thema monetisatie aan.

Henning Rönneberg, CFO

In zijn functie als CFO is Henning Rönneberg verantwoordelijk voor de gebieden Financiën (Treasury, Controlling, Boekhouding, Belastingen), Investeerdersrelaties en Business Intelligence, alsmede Human Resources, Compliance en Legal.

Herbert Murschenhofer, CMO

Als CMO is Herbert Murschenhofer verantwoordelijk voor de marketingstrategie van alle merken van de Parship Group. Operationeel is hij ook verantwoordelijk voor de marketing van Parship en ElitePartner.

Jörg Rasinger, CTO

In zijn rol als CTO is Jörg Rasinger verantwoordelijk voor de technologische ontwikkeling van de Parship Group. Hij is onder andere verantwoordelijk voor engineering en operations voor de merken Parship, ElitePartner en eharmony.

De formule voor liefdesgeluk: het Parship-Principe

Het vinden van de juiste partner – de vele singles die zijn ingeschreven bij Parship geven aan dat dit de reden is dat zij voor Parship kiezen. De basis van ons product is het zgn. Parship Principe®, een speciaal ontwikkelde procedure die in twee stappen geschikte partners bij elkaar brengt.

De Parship-vragenlijst bestaat uit 80 meestal indirecte vragen in de eerste stap om een objectief profiel te maken van persoonlijkheidskenmerken die relevant zijn voor het hebben van een relatie.

Op basis van dit profiel van de partnerschaps-persoonlijkheid stellen wij bijzonder goed bij elkaar passende partners aan elkaar voor, singles met wie de kans op een langdurig en gelukkige relatie het grootst is. De mate waarin twee mensen als paar bij elkaar passen, maken wij duidelijk met behulp van de zogenaamde matching points. Hoe hoger de score, hoe beter de leden bij elkaar passen in hun relatie-relevante karaktereigenschappen, interesses en gewoontes.

Deze methode is ontwikkeld door de psycholoog Prof. Dr. Hugo Schmale, wiens onderzoek al meer dan 40 jaar gewijd is aan het onderwerp persoonlijkheidspatronen voor een gelukkige relatie. Zijn expertise en het onderzoek wat hij samen met zijn team van de faculteit psychologie van de Universiteit van Hamburg heeft gedaan, vormen de basis voor het Parship Principe© – en daarmee het hart van het bedrijf.

Individueel en objectief: Wie ben ik en wie past bij mij?

Bij het zoeken naar een partner is het belangrijk om eerst jezelf te leren kennen en erachter te komen naar wat voor type je eigenlijk op zoek bent. Dat kan lastig zijn want er is nauwelijks iets moeilijker dan een realistische zelfevaluatie.

De kern en de basis van het Parship Principe® bestaat uit een uitgebreide vragenlijst voor singles. Om sociaal wenselijke antwoorden en een subjectieve, onnauwkeurige zelfbeoordeling van singles te vermijden, worden indirecte vraagtechnieken gebruikt. Op basis van de individuele antwoorden worden vervolgens de persoonlijkheidskenmerken, karaktereigenschappen, attitudes, levensgewoonten en interesses van elk Parshiplid uitgewerkt en samengevat in de analyse van de partnerschappersoonlijkheid – een objectief, doordacht profiel, dat wel eens zou kunnen afwijken van het zelfbeeld van elk individu.

Partner-relevante kenmerken: wat voor partner ben ik?

Welke kenmerken, overeenkomsten en contrasten relevant zijn voor een duurzame, gelukkige relatie kan in één simpele zin worden samengevat: zoveel overeenkomsten als mogelijk, zoveel verschillen als nodig. Want voor een stabiele relatie moeten veel eigenschappen, wensen en ideeën van de partners inderdaad overeenstemmen. Bepaalde samenstellingen kunnen en moeten echter idealiter verschillend en dus ook complementair zijn. Kortom: het hangt allemaal af van de juiste mix.

Hoe dan ook, liefde en geluk op lange termijn gaan over veel meer dan initiële aantrekkingskracht, een crush en genegenheid. Natuurlijk is het uiterlijk van iemand belangrijk net als fysiek charisma en de beroemde chemie tussen twee mensen. Bepaalde karaktereigenschappen, opvattingen en gewoonten zijn echter ook doorslaggevend voor een duurzame fijne relatie. De mate waarin deze kenmerken bij elk individu uitgesproken zijn, wordt uitgewerkt door uitvoerige analyse van de eigen partnerschaps-persoonlijkheid.

Matching: Wie past bij mij – bij wie pas ik?

Het profiel van de persoonlijkheid van het individu vormt dus de belangrijkste basis voor gerichte matching – de vergelijking van informatie en karaktereigenschappen van twee personen. Samen met de persoonlijke voorkeuren en wensen van de desbetreffende singles, stelt Parship potentiële partners aan elkaar voor, mensen met wie zij een harmonieuze balans van overeenkomsten en verschillen hebben – partners die echt bij hen passen. Aangezien elke week nieuwe singles zich inschrijven bij Parship, krijgt elk lid dus gemiddeld zo’n 660 partnervoorstellen die bijzonder goed aansluiten bij persoonlijke criteria en de eigen partnerpersoonlijkheid. Dit geven wij aan met zogenaamde matching points. Hoe hoger het aantal punten, hoe groter de kans op een gelukkige relatie. En hoe geschikter de partnervoorstellen, hoe succesvoller de zoektocht naar een partner, niet waar?

Research en voortdurende productontwikkeling voor de liefde

Om de kansen van leden op het vinden van de juiste partner verder te optimaliseren, investeert Parship, als toonaangevend online dating bureau in West-Europa, voortdurend in de verdere ontwikkeling van haar matchingsproces. Een internationaal deskundig team van psychologen en sociologen wijdt zich aan dit werk en zet zich met hart en ziel in om nog meer singles in gelukkige stellen te veranderen. Dit team luistert ook nauwgezet naar de feedback en ervaringen van duizenden leden die verliefd zijn geworden dankzij het Parship Principe®.

Wat bieden wij je: vind de juiste partner met Parship

De Parship-leden: Zelfbewust en actief

Singles die kiezen voor Parship vinden niet alleen hun eigen levensstijl belangrijk, maar verlangen ook naar een langdurige, stabiele en gelukkige relatie. Daarom zoeken zij niet zomaar een partner, maar een persoon die bij hen past.

De meerderheid van de singles die vertrouwen hebben in Parships methode zijn tussen de 25 en 59 jaar oud, intelligent, zelfverzekerd en komen uit de Randstad. Tegelijkertijd is Parship een van de weinige aanbieders op de markt met een evenwichtige man-vrouw verhouding (51 procent vrouwen; 49 procent mannen) en een percentage universitair geschoolden dat boven het bevolkingsgemiddelde ligt.

Wij werken voor de liefde, vakkundig en veilig

Een team van ongeveer 300 medewerkers werkt bij Parship elke dag met deskundigheid en verve om de juiste partner voor elk individueel lid te vinden. Daarbij vinden wij de kwaliteit van de dienstverlening belangrijk, maar ook de veiligheid en service richting onze leden staat bovenaan onze prioriteitenlijst. Dit streven naar een zorgeloze zoektocht naar liefde wordt bevestigd door talrijke onderscheidingen – waaronder in Duitsland een jaarlijkse TÜV SÜD certificering en in Nederland de jaarlijkse certificering door Thuiswinkel Waarborg.

Feiten over Parship

Sinds November 2000, online sinds Valentijnsdag 2001 (14 februari)

Management Marc Schachtel en Henning Rönneberg

Medewerkers rond 300 (wereldwijd)

Onderdeel van ProSiebenSat.1 Media SE

Wat doet Parship? Parship maakt deel uit van de internationaal opererende ParshipMeet Group, die hoort bij ProSiebenSat.1 Media SE. Parship matcht singles met behulp van een persoonlijkheidstest en het zgn. Parship-principe + de persoonlijke dienstverlening. Zo proberen wij onze leden te helpen bij het vinden van de juiste partner voor een langdurige en gelukkige relatie.

Landen Parship is te gebruiken in twaalf Europese landen: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Zweden, Zwitserland en Spanje.

Wie zijn de Parship-leden? Actieve, dynamische singles die op zoek zijn naar een langdurige, gelukkige relatie, meestal tussen de 25 en 59 jaar, veelal hoog opgeleid, evenwichtige man-vrouwverhouding.

Succesratio 38 procent van de Premiumleden vindt iemand bij Parship (bron: Parship-ledenenquête na einde premiumlidmaatschap, 2020). Meer dan een miljoen singles zijn verliefd geworden via Parship. (bron: extrapolatie uit gebruikersenquête na het einde van het premium lidmaatschap, per december 2020).

gayParship Sinds de start op Valentijnsdag 2001 is Parship het eerste online datingbureau dat naast heteroseksuele singles ook homoseksuele singles helpt met het zoeken naar een partner. Op dit moment kun je de site gayparship.com en www.gayparship.nl gebruiken. GayParship is gericht op homoseksuele en lesbische singles die op zoek zijn naar de juiste partner voor een langdurige en gelukkige relatie.