Lynda (69) & Norman (72)

Lynda vertelt: zonet heb ik me gerealiseerd dat ik nou toch eindelijk eens m’n abonnement met jullie moest opzeggen. Mét reden: via Parship heb ik “dé man” gevonden – en hij mij!i

bloem
Daisy close-up with fragment of model’s skin.

Beste medewerkers van Parship,

Zonet heb ik – op de valreep – jullie evaluatie enquête ingevuld, en me gerealiseerd dat ik nou toch eindelijk eens m’n inmiddels allang gratis abonnement met jullie “club” moest opzeggen.

Met reden….want via Parship héb ik “de man” gevonden – en hij mij. Voor definitief afscheid nemen echter van een eventueel verder -moeten -daten-gevoel was ik een tijdlang nog niet rijp…”je kunt niet weten of het niet wéér mis loopt”..was steeds mijn slag-om -de -arm stemming… Inmiddels wél! – na veel wel ( inclusief een heerlijk-gezamelijke reis door Canada afgelopen zomer), en nauwelijks wee!

Twee jaar lang hebben we als egeltjes stukje bij beetje, respectievelijke stekels en angst voor stekels angstvallig en uiterst voorzichtig omzeilend, elkaar ondertussen goed leren kennen als wederzijds “ja graag meer!” .
Allebei hadden we twee ‘mislukkingen ” achter de rug die veel pijn en twijfels hadden achtergelaten.
Allebei hadden we het iemand vinden eigenlijk opgegeven.

Nu, na precies twee jaar en een week, heb ik besloten dat ik geen risico meer liep dat ik, wat de Engelsen zo mooi noemen “would jinx it” als ik m’n lidmaatschap opzeg. Want ik weet dat we “veilig” zijn. Het is GOED!

Jarenlang was ik Premium lid. Heb de twee eerdere pogingen jammerlijk zien en voelen mislukken; om na de laatste er zo de balen van te hebben dat ik besloot : dát doe ik NIET MEER ! Dus zegde ik op, ergens in september 2010.

Het toeval wilde echter dat het volgende gebeurde:( bestaat er eigenlijk toeval???). Een van de mannen met wie ik, veel eerder in m’n dating historie, een tijdlang slechts geschreven en gebeld had omdat hij in Engeland woont, had me toen nogal ‘stevig” afgewezen voordat we zelfs maar hadden kunnen kennismaken. Kous af, zou je zeggen..

Drie jaar verder, kort nadat ik voor mijn gevoel definitief en voor altijd premium lid af was geworden, kreeg ik tot mijn verbazing ineens een “glimlach” in mijn inbox. Toch nieuwsgierig , logde ik in, en vond een profiel dat ongeveer precies was wat ik toendertijd had voorgeschoteld gekregen. Ik dacht ” het kán niet anders of het moet diezelfde Engelsman zijn, is kennelijk wéér op mijn profiel afgekomen hoewel ik dat ondertussen drastisch aangepast had”…

Maar ja, of dit zo was kon ik uiteraard niet meer achterhalen, zijnde niet meer Premiumlid…
Nóg een toeval gebeurde: Een dag later kreeg ik van Parship een uitzonderlijke aanbieding ( héél uitzonderlijk, heb zulks daarvóór of na nooit meer gezien!) : één maand Premiumlidmaatschap voor 29, 90 Euro.
“Nou”, dacht ik met een grijns, ” dát kan Bruin nog wel trekken”; en, uit nieuwsgierigheid schreef ik weer in met mijn betaling.

Dus kon ik weer “contacten leggen”… Dus kon ik mijn vermoeden bevestigen, door dat profiel een mailtje te sturen en terug te krijgen …inderdaad, “de” Engelsman van toen. Om dat antwoord te kunnen lezen moest ik in mijn Inbox kijken…

En tot mijn nog grotere verbazing trof ik daar een nieuw contactverzoek aan dat al een maand eerder ingestuurd bleek. (In mijn ietwat verbitterde stemming van weleer had ik helemaal nooit meer de moeite genomen om in te loggen.)
Om een of andere duistere reden was mij niet bekend dat er een contact verzoek voor me was binnengekomen.
“Tja”, dacht ik ontgoocheld , ” die is natuurlijk na een maand al elders gaan “shoppen” en al voorzien inmiddels…en ik te laat.

En dat schreef ik hem ook, met vriendelijk dank voor de moeite en goede wensen voor zijn toekomst
Maar op dat moment ging deze deur wijd open voor me, en voor ons – want hij bleek noch verder te zijn wezen shoppen, noch voorzien.

Een paar leuk – klikkende mailtjes over en weer leidden weldra tot een telefoonafspraak en “de rest is geschiedenis”.

Ik wil jullie team hartelijk danken voor jullie moeite, voor zover er nog mensen werken die me met allerlei administratieve hobbels geholpen hebben in de loop van mijn Parship looptijd – sinds 2007, als ik me niet vergis.
En voor deze laatste actie : mij uitschrijven uit Parship.

Natuurlijk heb ik dit via de kort-zakelijke weg kunnen doen, met een klick van de muis, maar ik wilde toch dit milde succesverhaaltje met jullie delen!

Het ga jullie goed!

 

Op verzoek van dit koppel zijn de namen gefingeerd en is een stock-foto gebruikt